Dersin Adı | Bilgisayara Giriş ve Enformasyon Teknolojisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BILT 100 | Güz | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler bilgisayar kullanımındaki genel prensipleri öğrenerek uygulama yapabilecek ayrıca MS Word, MS Power Point ve MS Excel programlarının özelliklerini bilecek ve bu programları ile uygulama yapabilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler bu ders ile birlikte Microsoft Office programlarının (Word, PowerPoint ve Excel) ve çevrimiçi versiyonlarının (Google Dökümanlar, Microsoft Office Online ve Prezi) uygulamalarını ve içeriklerini kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilgisayar kavramlarına giriş | |
2 | Microsoft Word tanıtımı ve örnek uygulama | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 5-29. |
3 | Microsoft Word örnek uygulamalar | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 32-56. |
4 | Microsoft Word örnek uygulama (Google Dökümanlar ve Microsoft Word Online) | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 58-79. |
5 | Microsoft PowerPoint tanıtımı ve örnek uygulama | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 85-92. |
6 | Microsoft PowerPoint örnek uygulamalar | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 94-101. |
7 | Microsoft PowerPoint örnek uygulama (Google Slaytlar, Microsoft PowerPoint Online ve Prezi) | Cenk İltir, "Office 2016", "Abaküs Kitap" (2016), sf. 102-128. |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Microsoft Excel tanıtımı ve örnek uygulama | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 114-121. |
10 | Microsoft Excel örnek uygulamalar | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 122-129. |
11 | Microsoft Excel örnek uygulama (Google E-Tablolar, Microsoft Excel Online) | Cenk İltir, "Office 2016", "Abaküs Kitap" (2016), sf. 15-98. |
12 | Araştırma ve sunum haftası | Öğrenciler verilecek konu kapsamında ön araştırma ve sunum yapacak |
13 | Araştırma ve sunum haftası | Öğrenciler verilecek konu kapsamında ön araştırma ve sunum yapacak |
14 | Microsoft Office Word, PowerPoint ve Excel genel tekrar ve örnek uygulamalar | |
15 | Dönem Değerlendirmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Osman Gürkan (2013). "Microsoft Office 2010", Nirvana Yayınları. ISBN: 9789758878734. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 99 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | |||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | |||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | |||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | |||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | |||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | |||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | |||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | |||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest